Weekendje wandelen & paardrijden - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Weekendje wandelen & paardrijden - Reisverslag uit Hogsback, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Weekendje wandelen & paardrijden

Blijf op de hoogte en volg Dodi

21 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Hogsback

Nieuwe week goed begonnen met een lekkere lunch bij C’est La Vie. Dinsdag was ik van plan om naar Ingubo te gaan met de anderen, alleen kwam de bus van Stenden ons niet op de afgesproken tijd ophalen. Na lang gewacht te hebben besloten om met z’n 4e naar de sportschool te gaan, er is hier een sportschool in de Rosehill Mall vlakbij campus. Voor Sharon en mij de eerste keer bij daar, maar het beviel ons goed. Na tijd een welverdiend diner bij Links, een kip cordonbleu met frietjes. Deze week was de moeder en zus van Kim in Zuid-Afrika op bezoek, dus zijn we woensdag avond samen met Kees en Sharon naar Kenny’s en Guido’s gegaan. Donderdag stond er een ‘Deans Tea’ op de planning. Hier worden de 3 besten van de modules en minoren voor uitgenodigd, waar ik mijn certificaat in ontvangst mocht nemen. Vrijdag was het een rustig dagje, tas inpakken voor het weekend en in de avond ook de moeder van Kim ontmoet, daar met z’n alle een drankje gedaan. Voor dit weekend was er regen voorspeld... we zullen het zien, soms en hopelijk valt het mee!

Zaterdag ochtend de auto opgehaald om naar Hogsback te gaan, we kregen een upgrade, dit was een nieuwe Toyota, mooi groot ook! Aangekomen in Hogsback eerst even wat gegeten bij een restaurantje daarna doorgereden naar het welbekende bad. In de zomer hebben toeristen de mogelijkheid om te badderen met prachtig uitzicht, dit toeristische plekje konden we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Doorgereden naar de Swallowtrial, dit was een wandelroute waar je 2 watervallen tegen komt tijdens het wandelen, echt mooi om te zien. Om bij de volgende waterval te komen liep je eerst door een bloementuin, waar je door kon lopen naar de ’39 steps waterfall’, ook dit was gave waterval om te zien die helemaal niet moeilijk was om te komen. In de namiddag zijn we doorgereden naar onze Airbnb, die bevond zich in Stutterheim. Om daar te komen was nog wel een opgave… 40 km over een off-road weg waar we iets van 1,5 uur over hebben gedaan, dit maakte ons humeur niet beter. Aangekomen was het een oud en vervallen dorp, de Airbnb was prima, maar we voelden ons niet op ons gemak om in het dorp een restaurantje te bezoeken. Gekeken naar een hotel een stukje verder op, op hoop van zegen was het restaurant nog open. Eenmaal aangekomen bleek het restaurant al dicht te zijn, vragen voor de WiFi zodat we nog iets anders konden opzoeken, na een paar minuten kwam de werknemer aan gelopen en had goed nieuws dat we nog wel een klein hapje konden eten. Super blij en opgelucht hebben we daar heerlijk een steak gegeten, snel terug naar de Airbnb en lekker slapen.

Zondag in de ochtend hadden Sharon en ik afgesproken met een mevrouw om paard te rijden. In Stutterheim was de boerderij gevestigd, vandaar onze overnachting in het dorp. Om 10.00 uur aangekomen met de auto en stonden de paardjes al klaar, Zepp en Summer. Sharon ging op Summer rijden en ik op Zepp, echte ‘manege’ paarden, rustig en gehecht aan het achter elkaar aan rijden. Allebei vonden we het super leuk, eindelijk weer een keertje op een paard voor Sharon nog langer geleden dan mij. Een prachtige natuur waar we dik 2 uur hebben gereden, stijgen en dalen, stap, draf en galop een fijne afsluiter van het weekend, zonder regen! Na tijd weer terug naar Port Alfred. Op naar een nieuwe week.


Liefs, Dodi

  • 21 Oktober 2018 - 18:19

    Gerrie:

    Het blijft leuk daar!! En over ruim 3 weken helemaal!

  • 21 Oktober 2018 - 18:51

    Emmie :

    Helemaal bij!! Dikke kus

  • 22 Oktober 2018 - 10:34

    Opa Oosterhuis:

    Steeds een verrassing ;wat krijgen we vandaag weer te horen/zien?
    Groetjes van opa.

  • 22 Oktober 2018 - 16:44

    Cor:

    Hey Dodi, Weer mooi verslag meid. Zijn jullie helemaal nog niet geschrokken van 1 of ander eng dier, beest, spinnen, slangen of iets dergelijks. Ik kan me voorstellen dat er daar best veel van zijn. Groeten, Cor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hogsback

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 7944

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: