Week 16 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Week 16

Blijf op de hoogte en volg Dodi

14 November 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dinsdag ben ik weer bij Ingubo langs geweest. We werden weer vrolijk door alle kindjes ontvangen. We brachten de spulletjes mee die we bij de Makro gekocht hadden. Voetbaldoel, wipwap, schommel, voetballen, veel educatief speelgoed. Kees en Bob gingen met ons mee voor hulp met het opzetten van de doelen, wipwap en schommel. Tegelijkertijd hebben wij ons bezig gehouden met het opruimen van troep om daar een leeshoek te creëren. In de kast hebben we onze leesboeken, educatieve materialen en spelletjes opgeborgen. De voetbaldoel was erg geschikt voor de kinderen bij Ingubo. Helaas waren ze voor de wipwap en schommel te groot. Elke dinsdag avond wordt er een land als thema uitgekozen voor het eten, deze keer was het Nederland. Een lekkere pannenkoek, met beetje hutspot, gehaktbal en witte kool, wat was dat goed gemaakt door Nederlandse GrandTour studenten.

Woensdag heb ik niet zoveel gedaan, naast school en de andere bezigheden hier. ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij Links en het was weer woensdag avond, dat betekent stap avond! Donderdag hadden de studenten van de minor event een wine tasting georganiseerd, genaamd Sip en Dip. De opbrengst van dit evenement ging naar Bessie’s Day Care. In totaal kregen we 5 verschillende wijnen te proeven, 2 witte, 2 rode en 1 rose. Ik ben niet erg fan van wijn, maar het was een gezellig evenement met heerlijke hapjes en na het evenement als afsluiter konden we nog nacho’s bestellen.

Vrijdag ging ik samen met Fleur en Isabelle de wipwap en schommel naar Bessie’s Day Care brengen. Om 12 uur weg gereden met de auto richting Inbugo, vanuit daar konden we achter MZ, de careerdevelopment meneer, aanrijden. Het ging weer lekker op z’n Afrikaans, al met al zijn de schommel en wipwap overgeplaatst en geplaatst in de tuin bij Bessie, ook hadden we voor deze daycare een klein glijbaan gekocht. Het was leuk om de enthousiaste gezichten van de kindjes te zien! Uiteindelijk zaten we om 2,5 uur laten bij Rise cafe om te lunchen.

Zaterdag en Zondag ben ik voor school bezig geweest, althans ik had er deze twee dagen de hele dag tijd voor. Zaterdag heb ik videogebeld met Opa, want hij vierde zijn 90e verjaardag, die kon ik natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Als avondeten een hamburger gegeten bij Links. Later in de avond samen met Els en een vriend van haar naar Kenny’s geweest, de kroeg zat gezellig vol met trouwe supporters want Zuid-Afrika moest rugbyen, ik vind het maar een rare sport, dat geduw en getrek de hele tijd. Ik hou het liever bij paardrijden :).

Liefs, Dodi

  • 14 November 2018 - 07:44

    Otto:

    Leuk Meis weer. In het volgende verslag kunnen wij in voorkomen

  • 14 November 2018 - 10:27

    Emmie:

    Rugby snap ik ook helemaal niks van. Primitief gebeuren.
    En vanaf morgen paps en je moeke!!
    We zorgen er voor dat ze op het vliegtuig stappen!
    Veel plezier samen en we lezen weer heel graag!!
    Groot soen!!

  • 14 November 2018 - 15:54

    Cor:

    Hey Dodi. Prachtig en goed dat jij je ook weer opnieuw bezig houdt met spullen kopen voor de kinderen van Inbugo. Er zit nog geld in de pot. Volgens mij is rugby een zgn "grote" sport in Zuid Afrika.
    Dikke kus en groeten,

    Cor

  • 14 November 2018 - 17:07

    Gerrie(mam):

    Goed bezig meis. Tot heeeeel gauw!

  • 15 November 2018 - 16:43

    Opa Oosterhuis:

    Nog bedankt voor de felicitatie vanuit het verre Zuid-Afrika lieve Dodi.
    Je krijgt of hebt waarschijnlijk al bezoek.
    Groeten van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7932

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: