Gezellige week! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Gezellige week! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Gezellige week!

Blijf op de hoogte en volg Dodi

28 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag mocht ik gelijk beginnen in ‘business attire’. We kregen een gastspreken van Duetto. Duetto is een ‘revenue management company’ die bedrijven in de hotelindustrie helpt om de omzet en winst zo optimaal mogelijk te krijgen, interessant om daar meer over te weten.

Dinsdag ben ik samen met Sharon naar Ingubo geweest, het was prachtig weer. We hebben dan ook rustig aan gespeeld, niet te gek en geen geren en gevlieg vandaag. We waren er deze keer met z’n tweeën heen gegaan, maar we ontmoette Rieke en Leon, ze hebben een tussenjaar en komen uit Duitsland, ze zitten in een vrijwilligersprogramma en zijn elke middag bij Ingubo te vinden.

Woensdag was het altijd tijd voor het mid-module event. Hier kon je als team aan meedoen, samen met Els, Sharon en Jamie, een tweedejaars student van Port Alfred waren wij ‘Team Glitters’. De organisators hadden verschillende spelletjes georganiseerd, flip the cup, touwtrekken, blind marshmallow happen, 6 muntjes in een cup laten stuiteren, een blikje balanceren, met een ballon zo snel mogelijk bekerz van de rand blazen, oreo koekjes van voorhoofd naar mond brengen zonder handen, beerpong en in het zwembad 2 muntjes zoeken. Met de hele campus sloten we deze dag af met een gezamenlijke braai en uiteindelijk gingen de meeste door naar Guido’s.

Donderdag hebben we in de middag sticker kaarten gemaakt voor Ingubo en hebben we 40 armbandjes gevlochten. In de avond ging ik samen met Sharon, Kees en Bob uiteten bij Thistle. Elke donderdag hebben ze een vast menu waar de gerechten gecombineerd wordt met wijn. Met twee wijnkenners in ons midden begonnen we natuurlijk met een apperatiefje, een mouserende wijn, wat naar mijn mening zeker de lekkerste van de avond was! Als voorgerecht kreeg ik mosselen, daarna een biefstukje en ik als afsluiter vanille ijs met gesmolten melk en witte chocolade.

Vrijdag avond stond er een braai op de planning met Sharon, Kim, Bob, Rieke en Leon. Lekker weertje, lekker eten en drinken, goed voor elkaar hier! Kees deed ook nog gezellig een drankje mee de avond, die ik in Guido’s afgesloten heb. De volgende dag met Sharon, Bob en Kees lunchen bij Ocean Basket, zalmsoepje met aardappelrosti’s. Voor het toetje nog even naar Rise cafe geweest om een smoothie te drinken. Zondag ochtend hebben we met z’n alle een marktje bezocht in Bathurst, een kleine maar leuk marktje, na tijd nog even lunchen bij een cafeetje in de buurt.

Ik ben niet weg geweest dit weekend, maar de week ging toch weer snel voorbij door alle leuke dingen die ik met de anderen heb gedaan. Ook vertelde Kees dat het vandaag precies de 100e dag is dat wij in Zuid-Afrika zijn, want we kwamen allemaal op dezelfde dag in Port Alfred.

Liefs, Dodi

  • 28 Oktober 2018 - 13:33

    Emmie:

    Fijn culinair verslagje dit keer!
    100 dagen al! Woow gaat snel.
    Dikke smok! Emmie

  • 28 Oktober 2018 - 14:24

    Marije:

    Oei ik krijg er haast honger van :)

  • 29 Oktober 2018 - 08:10

    Cor:

    Hoi Dodi.
    Het gaat idd snel.
    De 1e 100 dagen alweer voorbij.
    Nog even en Gerrie en Otto zijn bij je op bezoek/vakantie. Gerrie heeft al even een koffer van ons geleend.
    Volgens mij eten jullie wel regelmatig uit. Fijn toch.

    Dikke kus en groeten,


    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7951

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: