Papa en Mama op bezoek! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Papa en Mama op bezoek! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Papa en Mama op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Dodi

19 November 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dinsdag zijn we nog boodschappen voor Ingubo gaan halen samen met Rose, een flinke voorraad omdat we binnenkort weggaan, naast alle boodschappen ook een EHBO doos en elektriciteit gekocht. Verder ben ik deze week druk bezig geweest met school. De deadlines en m’n ouders komen eraan, maar voordat m’n ouders eraan komen eerst bezig voor school.

Vrijdag in de namiddag kwamen pap en mam aan in Port Alfred, na 2 uur vertraging werd het toch wat later dan gepland. Eerst even een rondleiding op het campus, daarna lekker eten bij Links samen met Sharon, stoofvlees, kudu steak en ostrich steak. Nog even mee naar Halyards hotel waar ze overnachten in PA, vervolgens Sharon en mij teruggebracht en nog even een bezoek aan Vickey’s gedaan.

Zaterdag werd ik opgehaald en gingen we eerst samen naar Rosehill, een grotere mall in PA. Vervolgens even een rondje in Port Alfred gedaan, langs de verschillende stranden, Ingubo en een stop gemaakt in het dorp om iets te drinken bij Rise Cafe. Daarna door gereden naar het plekje Bathurst, daar bij een leuk bistrootje gezeten en gelunched. Rondgelopen in het stadje en door naar Grahamstown, een mooie route om te laten zien ernaartoe, de plek zelf is een beetje uitgestorven, niet veel mensen op straat en erg rommelig. Terug naar het hotel, even rusten en uiteten bij de Highlander Pub. Vandaag hadden we alle tijd om even rond te rijden, dus extra leuk om de omgeving van Port Alfred te laten zien.

Zondag was het de dag om naar ‘Kariega Game Reserve’ te gaan! Voordat we ons daar inchecken eerst even naar de ‘Big Pineapple’ gegaan en door naar een leuk farm marktje in Bathurst, ik was er zelf al een keer geweest, maar wilde pap en mam dat ook even laten zien! Vervolgens was het tijd om naar Kariega te gaan, omdat we tijd genoeg hadden zijn we langs Kenton-on-Sea geweest, het strand eventjes op. Eenmaal aangekomen bij Kariega, de poort ging open, eventjes registreren en door rijden naar de receptie, bij aankomst zagen we al 2 giraffen. Bij de receptie stond onze gids samen met de receptioniste klaar om ons te verwelkomen, onze gids reed met ons mee naar het chalet waarna wij vervolgens konden lunchen in het restaurant. Wat een mooie chalet en uitzicht hadden wij, echt wauw! Tijdens ons verblijf kregen we een eigen gids, Taneal was haar naam, ze haalde ons op, bracht ons weg en reed ons tijdens de game drives. Ze wist veel over de dieren en omgeving te vertellen en liet ons mooie plekken zien. In de namiddag kwamen Kees, Bob en Sharon ook naar Kariega om vervolgens samen een game drive te doen met als afsluiter een diner. Tijdens deze game drive hebben we verschillende dieren gezien, waaronder 4 leeuwen, paar olifanten en witte neushoorns!! Wat een geluk hadden we dat we 3 van de 5 hebben gezien op één dag, en vooral de leeuw, die had ik zelf ook nog niet gezien. Tussendoor hebben we nog een stop gehad met wat lekkers erbij, erg goed geregeld. We hadden als afsluiter een diner met iedereen, erg lekker buffet en voor ieder wat wils, met een goed gevulde buik gaan slapen want de volgende dag stond er om 6.30 een nieuwe game drive op de planning.

Vanochtend, Maandag, hadden we de wekker op tijd staan want om 6.30 werden we opgehaald voor onze tweede game drive. Tijdens deze rit hebben we naast de andere dieren giraffen en nijlpaarden van dichtbij bekeken, wat een mooie beesten ook, daarnaast zagen we veel jonkies vandaag! Ook deze keer zijn we gestopt voor verse koffie/thee/chocolademelk met een zelfgemaakte verse muffin. Na de rit een heerlijk ontbijt buffetje in het restaurant. Terug naar de chalet om koffers in te pakken om vervolgens uit te checken en mij weer naar huis te brengen. Wat een geweldige ervaring, we hebben er met z’n drieën echt van genoten en hadden dit ook zeker niet willen missen! Een moment om niet te vergeten in het mooie Zuid-Afrika en een mooi begin van de reis voor pap en mam!

Liefs, Dodi

• 19 November 2018 - 12:36

Otto:

Prachtig geschreven! Zo kan ik ook onthouden wat we allemaal gedaan hebben in die paar dagen. Succes meid met de laatste loodjes en ook nog een leuke reis met jullie drien.

• 19 November 2018 - 13:44

Cor:

Hey meid. Mooi stukkie geschreven. Fijn zo met Gerrie en Otto. Heb al even wat foto's gezien. Errug mooi.
    Dikke kus en groeten aan Gerrie en Otto.
    Cor

• 19 November 2018 - 14:41

Emmie :

Hahaha Otto!! Wat dat betreft moet Dodi de hele reis mee!
    Mooi Dodi!! X

• 20 November 2018 - 07:27

Hilda:

Klinkt inderdaad fantastisch, Do!
    Tot over een paar weekjes lieve schat!

• 20 November 2018 - 17:03

Gerrie:

Was fijn bij jou te zijn en te zien hoe je hier ingeburgerd bent. En wat hebben we veel gezien en gedaan met je. Maar ook fijn dat je over paar weekjes weer thuis komt