Een verjaardag en wilde dieren spotten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Een verjaardag en wilde dieren spotten! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Een verjaardag en wilde dieren spotten!

Blijf op de hoogte en volg Dodi

09 November 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Deze week waren de ouders van Sharon in Port Alfred aangekomen. Samen met een tante en oom reizen ze 3 weken in Zuid-Afrika van Kaapstad naar Johannesburg met een tussenstop in Port Alfred, de dagen rondom de 20e verjaardag van Sharon.

Woensdag heb ik samen met Els een chocoladetaart gekocht en spulletjes om de kamer te versieren. In de avond heb ik samen met Kees en Bob de kamer helemaal versierd, overal ballonnen en slingers. Daarna zijn we naar Links geweest en hebben we gepoold. Wat een leuke reactie kregen we van Sharon toen we na 00.00 de kamer in gingen. Je bent maar één keer jarig in Zuid-Afrika! Donderdag zijn we met iedereen uiteten geweest bij de Highlander pub en hebben we afgesloten met onze taart bij het huisje van Sharon haar ouders.

Zaterdag ben ik samen met Kees en Sharon twee daagjes op ‘game drive’ geweest. In de ochtend vertrokken met onze Kia Picanto en na 2 uur bij Kragga Kamma. Het was een leuk park, goed overzichtelijk en duidelijk aangegeven. We begonnen nog maar net en zagen gelijk de giraffen en zebra’s. Iets doorrijden bij een drinkplas kwamen we de 4 witte neushoorns tegen samen met de wildebeesten. Deze had ik nog niet in het wild in Zuid-Afrika gezien en dat was dus een nieuwe van de big 5! Doorgereden kwamen we verschillende antilopes of dieren die er veel op leken tegen. Een nyala’s, blue duiker, grey duiker, impala, waterbuck. Daarnaast zagen we nog de bontebok, springbok, struisvogel en Zwijn. Er was een speciaal gedeelte waar de cheeta’s leefden, wat een gave beesten zijn dat! In het park was het een prima weg om zelf met de auto te rijden, totdat we opeens los zand + heuvel tegen kwamen. Ja… een klein autootje met drie personen, dat werd toch eventjes duwen. Uiteindelijk is alles goed gekomen en konden we de route weer verder rijden! Op het laatste zagen we een kudde buffels liggen in het gras, de tweede van de big 5 vandaag! Na tijd even lunchen en langs de kust teruggereden naar Port Elizabeth naar de Airbnb.

Zondag zijn we doorgereden naar Addo Elephant National Park. Bij het inpakken van de tas gaf de weersvoorspelling voor dit weekend aan dat het vandaag 32 graden zou worden. Helaas werden we wakker met regen en veel wind. Toch maar weer een lange broek aan en een uurtje in de auto richting Addo de hoofdingang gereden. Besloten om geen guided tour te doen maar weer zelf te gaan rijden, Sharon reed dit weekend. Het park was veel groter dan die van gisteren. We hebben er een hele middag over gedaan om van boven naar onderen te rijden, tussendoor nog even lunchen en daarna weer verder met de zoektocht naar de wilde dieren. Het resultaat: verschillende vogels. Secretary bird, black-headed heron, blacksmith lapwing. Daarnaast de struisvogel, olifant, red hartebeest, bushbuck, eland, common duiker, cape grysbok, zebra’s, kudu, warthog, leopard tortoise, flightless dung beetle. Uiteindelijk kwam de zon er toch een beetje door en hebben we nog aardig wat dieren gezien. Achteraf hoorden we dat er bosbrand was geweest in George en Tsitsikamma en dat daarom de dag veel grauwer en bewolkt was dan voorspeld. Om een uur of 6 kwamen we het park uit, gelijk richting Port Alfred gereden en afgesloten bij de Highlander Pub met een lekkere burger.

Jaja, de teller van de big 5 staat nu in totaal op 3! De leeuw en luipaard zijn de moeilijkste om te spotten, die ga ik hopelijk met Pap en Mam nog zien tijdens onze twee guided game drives volgend weekend!

• 09 November 2018 - 05:36

Cor:

Hoi Dodi. Wat een parken hebben jullie in de "buurt". Wat machtig mooi om al die beesten zo uit de Kia te kunnen zien. Sommige namen had ik nog nooit van gehoord. Netvlieswerk meid.
    Dikke kus en groeten,

Emmie :

Xxx

• 09 November 2018 - 23:40

Nicky:

Wat een super verhalen. Lees ze iedere keer in de nacht, om niet in slaap te vallen tijdens het voeden, hihi.
    Geniet ervan!

Liefs, Nicky

• 10 November 2018 - 10:13

Opa Oosterhuis:

Moet vast lukken die laatste twee van de big 5 !

• 11 November 2018 - 04:51

Gerrie:

We gaan ervoor Do in Kariega. Wie weet!