Afsluiten minor - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Afsluiten minor - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Afsluiten minor

Blijf op de hoogte en volg Dodi

29 November 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Deze hele week stond in het teken van het afronden van de minor. Het was de laatste week dat we les hadden, nog 3 lessen in totaal, daarnaast moest de moduul opdracht ook af zijn. Daarnaast hebben we ook van Ingubo afscheid genomen, kleine donutjes meegenomen om uit te delen, en een leuk aandenken gegeven.

Vrijdag ochtend stond namelijk in het teken van de eind prestaties, in deze les moesten alle groepjes de moduul opdracht presenteren voor de klas. Samen met de andere 3 meiden hebben we onze presentatie via Instagram gegeven. De opdracht was om een succesvol hotel te openen in Kaapstad centrum. Wij bedachten ‘The Music Hotel’, hierin draaide het vooral om het entertainment in het restaurant. We wilden met dit concept ‘upcoming artists’ een mogelijkheid geven om op te treden in ons restaurant. De dag sloten we af met Mr. & Ms. Stenden, een leuk jaarlijks feest door Stenden georganiseerd waarin Mr. & Ms. wordt verkozen voor volgend jaar. Daarna de laatste keer poolen in het pool café en afgesloten in Guido’s.

Zaterdag in de namiddag stond er een braai op de planning bij lokale studenten van Stenden. Voor de rest heb ik in het weekend geleerd omdat er maandag een toets op de planning stond. Ik denk dat ik de toets wel redelijk heb gemaakt, nog even de resultaten afwachten. In de avond hebben we een afscheidsdiner met Kim gedaan, lekker gegeten bij de Highlander Pub, want dinsdag is haar laatste dag in Port Alfred en vliegt ze in de middag naar Duitsland toe. Dinsdag heb ik de hele dag niks gedaan, lekker relaxen en geen verplichtingen verder. In de avond nog gegeten bij Links.

Woensdag om 11.00 brunchen bij het Rise café samen met Sharon, Fleur, Isabelle en Romi want in de middag hadden we een private game drive bij Amakhala game reserve, tijdens deze tocht hadden we een ranger in opleiding, ze deed haar praktijk examen. We hebben zebra’s, struisvogels, verschillende soorten herten/impala’s, everzwijnen en een kudde Giraffen gezien. Daarnaast was het weer was ook niet optimaal, het waaide veel, waardoor waarschijnlijk veel dieren zaten verscholen. In de avond met z’n allen nog even uiteten bij Brewery.

Vandaag staat in het teken van alles verzamelen, inpakken en de laatste dingen regelen voor vertrek. Sharon en ik zijn als laatste over van de groep, dus we hebben iedereen al uitgezwaaid. Ook hebben we deze week in de welbekende restaurantjes van Port Alfred een laatste keer gegeten. Ondanks dat ik het niet erg vind om naar huis te gaan, is het toch weer raar om Stenden in Port Alfred te verlaten na 20 weken hier gewoond te hebben.

Liefs, Dodi

• 29 November 2018 - 10:03

Cor:

Hey Dodi.
    Ach, je laatste verslag alweer. Wat is de tijd snel gegaan meid.
    Kijk nog maar eens extra goed om je heen. Het wordt vast een herinnering om nooit te vergeten.
    Maar ik zie er wel naar uit jou binnenkort weer live te zien.
    Groeten,

Cor

• 29 November 2018 - 10:28

Otto:

Lieve Dodi, wij weten hoe je daar leeft en dat je onderdeel geworden bent van Zuid Afrika. Jij bent echt zelfstandig geworden en hoe je je opleiding hebt voltooid, prachtig met mooie presentaties met vele nieuwe technieken. Meid van deze tijd. Misschien begin je echt iets in Zuid Afrika, you never know......
    Nog een fijne vakantie met de meiden en alvast een hele prettige goede thuisvlucht. Kus van mamma en van mij.

• 29 November 2018 - 11:17

Rian:

Je laatste berichtje uit Zuid Afrika. Wat een herinneringen en ervaringen heb je opgedaan. Het was erg leuk om je te volgen op deze manier. Geniet nog van je laatste dagen daarzoot en tot gauw-ziens in ons koude kikkerlandje! Liefs, Rian

• 29 November 2018 - 13:15

Emmie :

Hahaha alle restaurantjes afscheid van genomen. Gelukkig nog een paar daagjes vakantie!! Geniet er van!! X

• 02 December 2018 - 20:45

Hilda:

Lieve Do,

wat dubbel lijkt me aan de ene kant om daar van iedereen afscheid te nemen en dat vast ook jammer te vinden en aan de andere kant te voelen dat het goed is en weer zin hebben om naar Nederland te gaan, door met het gewone leven. Do, we zullen hier allemaal heel blij zijn om je weer een dikke knuffel te geven en je weer echt in de ogen te kunnen kijken. Heel veel plezier met je laatste week en een goede vlucht terug!! Tot heel gauw liefie! Hilda