Dagje East-London - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Dagje East-London - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Dagje East-London

Blijf op de hoogte en volg Dodi

14 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dinsdag was het maar liefst 32 graden! Vanaf 11.00 uur had ik geen les meer en ben ik samen met Kim naar het strand geweest, na haar les kwam Sharon er ook bij. We lagen bij Kelly’s, dit is een strand aan zee, hier waaide het dus ook best nog wel. Samen met de wind was het een perfecte tempratuur zonder dat je door had dat het buiten zo warm was.

Woensdag besloten we om in de middag naar Ingubo te gaan, doordat het gisteren zo warm was, kozen we liever een dagje later met wat meer bewolking. We ontmoeten twee nieuwe studenten die elke dag voor de komende periode ook bij Ingubo te vinden zijn, ze zijn hier voor stage van Duitsland. Dat kwam ons best goed uit, zo konden wij het gebouw verder schilderen. We hebben alles afgekregen, was is het mooi geworden, blauw met leuke bloemetjes! Allen zijn we er erg tevreden mee, de Mama’s, de kinderen en natuurlijk wijzelf.

Vrijdag hadden mede studenten besloten om frikandellen te bakken bij een klein plaatselijk restaurantje, erg bekent onder Stenden Studenten, C’est la Vie. Wat was dat lekker, even weer een, soort van, frikandel speciaal eten.

Zaterdag ochtend gingen we vroeg weg naar East-London met onze Suzuki Celerio. Sharon en ik hadden gereserveerd voor een bezoek aan Abby, Abby is een 15 jarige giraffe van 6 meter, die in het bijzijn van mensen is opgegroeid. Ze is de enige tamme giraf van de vier die in dat gebied leven. Samen met een werknemer gingen we op zoek naar Abby, we hoefden niet lang te zoeken, of ze kwam al op ons aflopen. Na ongeveer 20 minuutjes knuffelen en maïs voeren, vond ze het wel weer genoeg en ging weer verder op pad. Wat een gave ervaring en wat zijn ze groot van zo dichtbij, hele bijzondere dieren. Na tijd hebben we gewinkeld in de Hemingsway Mall en als afsluiter hebben we gegeten bij de Brewery in Port Alfred. In de avond moest NL-DU tegen elkaar voetballen, dit hebben Kees, Sharon, Kim en ik dan ook gekeken, waarvan Kim de Duitse spelers support. Een top resultaat, 3-1 voor ons en in November hebben we weer een kans om Duitsland te verslaan ;).

Het was een rustige week, van maandag tot donderdag heb ik elke dag een paar uur les. Daarnaast zijn we sommige avonden ook nog steeds Links/Guido’s te vinden met een paar en gaan we lekker uiteten als het eten op school ons niet zo lekker smaakt of we daar gewoon zin in hebben :). Daarnaast ben ik hier nog minder dan 2 maanden, morgen begint week 13 alweer.

Liefs, Dodi

  • 14 Oktober 2018 - 13:02

    Cor:


    Hey wereldreiziger,

    Wat een geweldig dier is het nietwaar zo'n giraffe. Wat prachtig om ze zo dicht bij te zien en te voelen.
    Was die frikandel lekker, ik hoop het. Emmie en ik hebben net toevallig(niet toevallig) vanmiddag in Gasselte een bitterballetje gehad. Niet gezond natuurlijk maar wel erg lekker.

    Dikke kus en groeten ook van Emmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 7956

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: