Boot race festival en de laatste lootjes.. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Boot race festival en de laatste lootjes.. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Boot race festival en de laatste lootjes..

Blijf op de hoogte en volg Dodi

17 September 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Deze week ben ik ook niet weggeweest. Het is week 8 in Port Alfred, wat betekende dat we een studie week hadden. De minor die ik volg heeft geen toets, maar wel een eindpresentatie van de moduulopdracht. Ook heb ik deze week veel voorbereidingen voor onze vakantie getroffen samen met Tessa. We zijn nu in Zuid-Afrika maar hebben nog niet de welbekende gardenroute gedaan, dat kan natuurlijk niet! Ik heb alvast de overnachtingen geboekt en bepaalde activiteiten gereserveerd.

Maandag had ik een bedrijfsbezoek bij Raddison Blu, we begonnen om half 10 met een gastcollege. Dit was interessant om te horen, meneer vertelde meer over het hotel, de keten en de veranderingen in het bedrijf. Na tijd zijn we als afsluiter naar de beeryard geweest, hier hebben we een kleine bierproeverij gedaan en lekker geluncht als afsluiter van de lessen.

Dinsdag was de dag om naar Ingubo te gaan. Het was de eerste keer weer nadat we de actie hadden opgezet, deze week brachten we drie nagellak kleurtjes mee. Vanwege mijn lange nagels met een kleurtje waar de kinderen elke keer naar keken, ontstond het idee om nagellak mee te nemen. De meeste jongens en meiden kregen hun nagels gelakt, het kon niet gekker! Op elke nagel een andere kleur, stipjes op de nagels en zelfs nog nagellak op de tenen. Naar mijn idee vonden ze het heel leuk, en wij stiekem ook!

Vrijdag en zaterdag was de bootrace festival, een welbekend festival in Port Alfred en omstreken voor alle studenten. Ik dacht dat ik het festival wel kon vergelijken met een Koningsdag of Bevrijdingsdag, dit omdat ik hoorde dat dit het grootste festival voor studenten zou zijn, eenmaal aangekomen bleek het een dorpsfeest achtige setting te zijn, ongeveer van dezelfde grootte. Hierdoor merk je even het verschil in festivals van de landen, wel waren sommige studenten verkleed en zaten de andere vol met glitters, hierdoor kon je goed zien dat alle studenten erg uitkeken naar dit weekend. Er werd veel techno gedraaid deze avonden, dat was jammer, maar de gezelligheid was er zeker!

Na onze lekkere Zondagse brunch op school heb ik met mijn twee klasgenoten samen gezeten voor de eindpresentatie. We hebben de onderwerpen van de presentatie verdeeld. Doordat we geen toets hebben van deze minor, moesten we alleen de eindpresentatie nog afronden. Vandaag, maandag, was de dag van de presentatie. Ik ben tevreden over de presentatie, weten alleen het cijfer nog niet. Ik kijk terug op een leuke en gezellige minor, waar ik onder andere heb geleerd over de veranderingsprocessen, voor nu zit deze minor er alweer op.

Morgen gaat de reis beginnen richting Kaapstad, te beginnen in Tsitsikamma. Samen met Tessa ga ik op pad, we gaan langs de gardenroute en hebben leuke plaatsen op de planning staan. Ik heb er erg veel zin in, de koffer staat gepakt en ik ben er klaar voor!

Liefs, Dodi.

  • 17 September 2018 - 19:26

    Gerrie:

    Have fun and be careful girls!

  • 17 September 2018 - 19:39

    Emmie :

    Mooie tussenstop! En doorrrrr...
    Veel plezier en liefs!!!

  • 17 September 2018 - 19:46

    Cor:

    Hoi Dodi. Alweer een mooi verslag meid en voorlopig even een vakantie(tripje).
    Ik blijf het ook zeggen, goed uitkijken samen en veel plezier o.a. in die tuinen.
    Kus, Cor

  • 17 September 2018 - 20:14

    Hilda:

    Fijn dat je de presentatie erop hebt zitten. Nu lekker genieten van de gardenroute, lieve Do!!! In gedachten volg ik je een beetje, van wat ik er nog van weet :)

  • 23 September 2018 - 07:47

    Opa Oosterhuis:

    Dank voor je duidelijke verslagen dan maar weer tot het volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 7946

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: