Helemaal niks doen en Ingubo actie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Helemaal niks doen en Ingubo actie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Helemaal niks doen en Ingubo actie

Blijf op de hoogte en volg Dodi

09 September 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dit weekend zijn we maar eens thuis gebleven. De hele week stond in het teken van relaxen, serie kijken en voor school bezig, meer dan de ‘gewoonlijke’ dingen is het er niet van gekomen, op een paar dingen na.

Elke week ga ik met een paar meiden naar Ingubo om met de kindjes te spelen en ze een leuke middag te bezorgen. We hadden het er wel eens over gehad om iets meer voor de township te betekenen, maar hebben het daarna even naast ons neergelegd. Afgelopen weekend hebben we wel actie ondernomen! Na de gezellige middag bij de kindjes hebben Fleur en Isabelle een crowdfunding pagina opgezet en ik heb filmpje van Ingubo in elkaar gezet met de gefilmde beelden en foto’s van afgelopen weken. In de avond hebben we dit met z’n allen gedeeld op facebook en doorgestuurd via WhatsApp. Ongelofelijk wat ging dat snel, wat facebook en WhatsApp allemaal kunnen doen! Ik wil iedereen die ik ken en gedoneerd heeft heel erg bedanken! we zullen jullie op de hoogte houden op de facebook pagina ‘Help Ingubo Children’s Haven’.

Ik zal nog even wat meer informatie over Ingubo geven. Ingubo staat voor ‘houd kinderen warm’ en biedt elke dag rond de 40 kansarme kinderen een veilige plek, een maaltijd, een kans op onderwijs en leert hen vertrouwen in een mooiere toekomst. Prioriteit nummer 1 wat er met het geld gaat gebeuren is het kopen van ingrediënten om eten te kunnen maken. Daarnaast willen we het onderwijs stimuleren door het kopen van boeken en educatief speelgoed. Ook willen we het gebouw gaan verven om het een mooiere plek te maken.

Woensdag hebben we om de tafel gezeten met het hoofd van de mama’s en de coördinator van vrijwilligerswerk. Ze vonden het een super idee en wilde er graag aan meewerken. In de middag zijn we alvast naar een winkel gegaan en hebben alvast wat educatief speelgoed gekocht en touw om armbandjes te maken. Overmorgen gaan we weer terug en we zijn erg benieuwd naar de reacties!

Verder heb ik deze week woensdag en vrijdag gezellig gezeten bij Links en daarna doorgegaan naar Guido’s. Donderdag had ik mijn laatste lesdag, de minor zit er alweer bijna op, raar idee omdat ze in NL net weer zijn begonnen met de colleges. Donderdag avond zijn we ook met de groep uiteten geweest als een soort van ‘afscheid’, volgende week vertrekken de eerste mensen al op vakantie. En die week daarop gaan de eerste mensen alweer naar huis. Verder was het dit weekend vooral erg regenachtig waardoor we niet echt naar buiten konden om iets te doen, Netflix heeft mij deze dagen er goed door heen geholpen ;). Morgen ga ik richting Port Elizabeth voor een bedrijfsbezoek, ik ben benieuwd!

Liefs, Dodi

  • 09 September 2018 - 11:43

    Gerrie/ Mam:

    Mooi verslag. En helemaal niks doen was ook vast eens fijn na al die weken actie!!

  • 09 September 2018 - 17:14

    Otto:

    Wat ontzettend goed van jullie om deze actie op te zetten. Blijft iets van jullie achter bij de kindjes. Veel plezier nog meis de komende dagen en succes met jouw eind presentatie

  • 09 September 2018 - 17:20

    Emmie:

    Gelukkig was je lekkerniksdoen niet verleerd.
    En wat een goeie actie van jullie! Ben heel benieuwd naar het vervolg.
    Lufjoe!

  • 10 September 2018 - 12:24

    Cor:

    Hoi Dodi. Zowaar wat rustiger aan gedaan. Het kan ook niet iedere dag bal zijn.
    Wat een goede crowdfund actie meid. Geweldig wat een bedrag.
    Xx Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7955

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: