Omgeving verkennen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Omgeving verkennen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Omgeving verkennen

Blijf op de hoogte en volg Dodi

08 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Donderdag was mijn laatste lesdag, verder geen andere verplichtingen meer. Vrijdag was het een goede dag om te gaan sporten, de tweede keer hardlopen met Sharon. Als steeds meer ontdek ik Port Alfred en de mooie omgeving. In de middag nog even boodschappen gedaan en een terrasje gepakt, daarna gegeten bij restaurant Links. Als voorgerecht een focaccia, ik dacht dat het een klein broodjes was, maar een grootte pizza bleek te zijn. Als hoofdgerecht een lekkere biefstuk en samen met wat drinken voor maar €13,00!!

Voor zaterdag hadden we twee auto’s gehuurd. We gingen ’s ochtends met 8 man op pad, eerst naar Bathurst ‘The big Pineapple’ bezoeken. Ook nog wat gedronken bij de oudste pub van Zuid Afrika. Hier overlegd dat we over een onverharde weg (off-road) door naar ‘Golfclub – Fish river resort gingen om iets te lunchen. Eenmaal aangekomen besloten om een kijkje te nemen en ergens anders te lunchen, het zag er erg rustig en luxe uit. Wel zijn er mooie foto’s gemaakt want er liepen overal aapjes rond. Rosemill, een shoppingmall, scheen ook een leuk te zijn en nu we toch over een auto beschikken nog maar even een kijkje genomen. Hier hebben we een gegeten, helaas wel tussen veel schreeuwende kinderen. Kenton-on-Sea als afsluiter, het werd al frisser en de zon ging onder, dat leverde mooie camera beelden op. ’s Avonds was het tijd voor de mensen met de minor ‘event’ om de koffer in te pakken, ze vertrokken in de nacht richting Kaapstad.

Zondag
’s ochtends verder op pad met z’n 4e richting Grahamstown. Een prachtige omgeving over de bergen heen. De stad zelf viel mij een beetje tegen. Het was erg vies in de stad, ook omdat het zondag was, waren de meeste winkels dicht van de winkels die er waren. Er waren veel kerkjes, maar ook daar konden we niet in. Uiteindelijk naar een museum gereden, ook dicht. Terug richting P.A. nog wel even een stop gemaakt op een mooie plek om foto’s te maken. Daar bevond zich ook een klein schattige cafeetje waar we wat hebben gedronken. Om te lunchen zijn we naar Bathurst gegaan. Een klein Italiaans restaurantje waar Nederlanders al meer dan 10 jaar de eigenaren van waren. Uiteindelijk nog een ‘Game drive with own car’ gedaan bij Mansfield. De plek waar we ook het eerste weekend naartoe gekanood hebben. Hier een leuke tocht gemaakt, helaas geen giraffen gespot en de tamme giraf was dit jaar april overleden. Wel een hoop lol gemaakt tijdens de leuke wegen met onze Hyundai I20. Bij thuiskomst werd ik verrast met een lekkage in de badkamer. Overal handdoeken neergelegd, wachten tot morgen, dan zijn ze weer aan het werk.

Maandag
Na het ontbijt heb ik de lekkage direct aan te geven, in de hoop dat ze het zsm. Konden repareren. Gelukkig was het een paar uur later opgelost. Na mijn lessen ben ik teruggelopen naar het huis waar vrienden in verblijven. Daar heb ik de hele middag in de tuin gelegen. Na het diner hebben we een kampvuur gemaakt en gezellig een spel gespeeld, 30 seconds.

Dinsdag
In de ochtend hadden we afgesproken om bezig te gaan voor onze moduleopdracht, een verbetering voor het restaurant Guido’s. We zijn tot de conclusie gekomen dat we ons gingen focussen op het marketing deel. In de middag nog even lekkere dingen gehaald bij de pick n’ pay, ook moest ik, jawel…. even voor school bezig. Morgen vertrekken we naar Kaapstad dus was het ook slim om mijn tas in te pakken en genoeg muziek te downloaden voor iedereen in de auto.

Deze ochtend, woensdag, had ik nog een uurtje les. Nu nog even de laatste voorbereidingen treffen om te vertrekken richting Kaapstad. Ik heb er veel zin in en we hebben leuke dingen op de planning staan!

Liefs, Dodi

  • 08 Augustus 2018 - 10:26

    Emmie:

    Te mooi weer!! Beetje voor de minor, rest voor jezelf. Goeie reis naar Kaapstad en uutkiekn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7951

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: