Tweede deel van de Garden route - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu Tweede deel van de Garden route - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Dodi Koops - WaarBenJij.nu

Tweede deel van de Garden route

Blijf op de hoogte en volg Dodi

10 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het weekend zijn we in Kaapstad gebleven, maar omdat we eerder in de module al Kaapstad hebben bezocht hadden we besloten om daar niet te lang te blijven. Vandaag, Maandag terug richting Port Alfred met als eerste stop Greyton. Dit is niet een bekende plek om te blijven, maar wij hadden gelezen over een mooie hike, Boesmanskloof Hiking Trial. Het is een hike van 14 km lang te beginnen in Greyton naar Mc Gregor. We zijn tot de Oakfalls gelopen, een mooie rustige omgeving bij een waterval. We hadden er toen een tocht op zitten van ongeveer 10 km met veel hoogtemeters en prachtige uitzichten. Terug dezelfde route gelopen en uitgerust in onze Airbnb. Oh ja, de Airbnb… Laten we het daar even kort over hebben, we sliepen in een houten huisje op een boerderij iets buiten Greyton. Overal liepen loslopende dieren; achter ons aan; onder het huisje; naast de auto; in totaal hadden ze 190 varkens, schapen, zwijnen, geiten, honden, katten. Bij aankomst snel wat gegeten en het bed in. We hadden er in ieder geval een zware, erg warme en sportieve dag op zitten!

De volgende ochtend, dinsdag, wilden we zo snel mogelijk weg, weg van de boerderij en alle beesten. Het positieve was wel dat we wakker werden met een prachtig uitzicht. Ook was er een healthy ontbijt bij een restaurant in het dorp geregeld, stipt 8.00 uur stonden we voor de deur. Een lekkere cappuccino met een bijzondere groene omelet met kaas, tomaat, champignons en spinazie. Daarna verder gereden richting Oudtshoorn, eerst even langs de Airbnb en vervolgens door naar de Cango Caves. We hadden gereserveerd voor de adventure tour, wat een goede keuze was dat! Eerst kregen we een korte rondleiding door de grotten en daarna gingen we grotten werkelijk in. Langs smalle paden, kruipend door de grot, door smalle gaten, je kon het zo gek niet bedenken. Toch leuk om een grot op deze manier te bekijken, dan weer de informatie te horen over de stalagtieten en stalagmieten. Terug naar onze luxe Airbnb vergeleken met de dag ervoor, het was er in iedergeval erg schoon en netjes.

Woensdag door naar onze laatste overnachting, Wilderness. De avond daarvoor hadden we besloten om te gaan Canyoningen. Eerst nog even een stop gemaakt bij de Garden Route Mall in George, even rondgekeken in alle winkeltjes. Door naar Wilderness, de Airbnb was op een prachtige locatie met uitzicht op zee. Gekomen op de afgesproken plek voor de Canyoning, werden we eerst meegenomen met de auto naar een stuk bos. Hier moesten we een half uur naar beneden lopen om vervolgens uit te komen bij het beginpunt om te abseilen, daarna liepen/zwommen we een stukje de ene kant op van de Kaaimans River en naar de andere kant met tussendoor de mogelijkheid om van de cliff te springen. Ook dit was weer een gave ervaring! Tijdens de hike hebben we zoveel informatie gekregen over de natuur en alle tientallen dieren die er in het bos leefden, dit vond ik erg interessant. Bij het beginpunt van het abseilen moesten we onze wetsuits aantrekken, 2 over elkaar zodat we het niet koud zouden krijgen, de rivier was rond de 15 graden op dat moment. Ik weet nu dat abseilen ook heel leuk is om te doen, we hadden een stuk van 30 meter. We kwamen terecht in de rivier met een prachtige omgeving. Daarna gingen we een stukje naar de ene kant van de rivier lopen/zwemmen en hadden we de mogelijkheid om van verschillende hoogtes af te springen, te beginnen met 1 meter en eindigen bij 9 meter. We leerden de verschillende technieken die we konden toepassen, de hoogte was uiteindelijk 13 meter, die heeft de gids ons laten zien, ik vond de 9 meter prima omdat ik voelde dat ik de techniek niet goed genoeg beheerste voor het hogere werk. Het springen was ook zo leuk om te doen, ondanks dat ik niet zoveel van zag ;). Na zo’n 4,5 uur teruggelopen naar de auto om nog even langs ‘Kaart van Afrika’ te rijden. Het was leuk om te zien dat we een uur geleden nog daar beneden stonden. Tijdens de activiteit was Tessa al niet lekker geworden, in de laatste paar minuten landde ze verkeerd op het water. Na de lekkere spaghetti met worstjes ben ik In de avond terug naar George gereden op zoek naar een ziekenhuis. Eerst terecht gekomen bij een ‘government’ ziekenhuis, maar gelukkig snel doorgestuurd naar een privé ziekenhuis. Heel aardig personeel en we werden meteen geholpen. Later in de avond terug naar huis, kan ik toch maar zeggen dat ik in de avond heb gereden en in een ziekenhuis in Afrika ben geweest.

Donderdag was onze laatste dag van de Gardenroute. Wat gingen de dagen snel, van Wilderness terug naar Port Alfred met een stop bij Knysna viewpoint en Baywest Mall. We moesten terug langs Knysna en het was mooi weer, dus besloten om toch nog even langs het mooie viewpoint te gaan. Daarna door bij de Baywest Mall in Port Elizabeth, elke keer dat we langs Port Elizabeth kwamen zagen we de mall, we waren best nieuwsgierig of er leuke winkels waren en omdat we er dan nu toch langs kwamen, daar even een kijkje genomen. In de avond weer veilig ‘thuis’ aangekomen en afgesloten bij Ocean Basket met lekkere sushi.

Vrijdag werden Tessa en ik allebei niet fit wakker. Buikkrampen en steken, geen eetlust, beetje ziekjes, gewoon niet fit. De hele dag heb ik in bed gelegen, uitgerust en lekker op m’n mobieltje gekeken, wat mijn betreft ook geen probleem na zulke intensieve dagen. Zaterdag en zondag knapte ik alweer op en voelde mij alweer wat beter, desondanks heb ik nog lekker rustig aan gedaan. Zaterdag avond heb ik weer een paar uur in het ziekenhuis doorgebracht in Port Alfred, Tessa voelde zich niet beter worden en is naar het ziekenhuis gegaan. Samen met Kees hebben we haar daar opgezocht en gewacht tot er meer bekend was. Al met al was het niet de ziekenhuis ervaring die we in George hadden. In Port Alfred duurde het veelte lang, was de dokter brutaal en boos op ons geworden na vragen voor verduidelijking, gelukkig was het receptie personeel erg vriendelijk.

De dagen van de Garden route zijn omgevlogen, ik heb genoten en plezier gehad, we hebben super veel dingen gedaan en beleefd. Wat was dit een mooie vakantie om op terug te kijken. Morgen beginnen we weer met de lessen, even omschakelen. Ik ben erg benieuwd naar mijn volgende minor ‘Strategic Revenue Management’.

Liefs, Dodi

  • 10 Oktober 2018 - 11:50

    Emmie :

    Weer bij!! Weer fijn te lezen. Ik volg je. Liefs

  • 10 Oktober 2018 - 13:13

    Cor:

    Hey Dodi. Mooi omschreven verhaal, alweer meid. Wat ook een prachtige foto's.
    Nu het serieuzere werk. Zal best een omschakeling zijn.
    Dikke kus en groeten,

    Cor

  • 10 Oktober 2018 - 15:42

    Otto:

    Zo Dodi wat een belevenis weer. Zo knap dat jullie dit zelf bedenken en dan ook doen.
    Ben wel erg trots op jou dat je daar in een land ver weg jezelf kunt behelpen.
    Wat een belevenis om op terug te kijken. Janmer van Tessa dat zij ziek werd.
    Succes meid met de laatste minor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Dodi

Hoi! Ik ben Dodi Koops en studeer International Hospitality Management aan NHL Stenden in Leeuwarden. Ik studeer nu voor mijn minors 20 weken in Zuid-Afrika. De eerste 10 weken volg ik 'Change & Innovation Management' de volgende 10 weken volg ik 'Strategic Revenue Management'. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen in Zuid-Afrika! Liefs, Dodi.

Actief sinds 10 Juli 2018
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 7954

Voorgaande reizen:

20 Juli 2018 - 09 December 2018

Studeren in Port Alfred

Landen bezocht: